W naszym mieście trwa już 3 edycja Budżetu Obywatelskiego. Do głosowania zostało zakwalifikowanych 17 projektów inwestycyjnych i 5 nieinwestycyjnych.

Wnioskodawcy walczą o głosy w każdy możliwy sposób. Jednak czy wszystkie chwyty są dozwolone? Wiele środowisk rozdaje ulotki informujące o projekcie, na który proszą o głos. Podobnie odbywa się w niektórych wejherowskich szkołach.

Na niebywały sposób zbierania głosów wpadła Rada Rodziców przy Szkole Podstawowej Nr 9. Na terenie szkoły wiszą plakaty mobilizujące dzieci do zbierania głosów oferując w zamian nagrody dla klas, które zbiorą najwięcej głosów. I tak np. za zdobycie I miejsca klasa otrzyma pieniądze na wyjście do kina.

To co najmniej kontrowersyjny sposób na zdobywanie głosów a przede wszystkim uczenie dzieci, że za aktywność obywatelską należy się nagroda. Co jest wręcz karygodne dla szkoły!

Czy waszym zdaniem to dobry chwyt marketingowy? Czy może jest to już kupowanie głosów? Jeżeli spotkaliście się z podobnymi praktykami podzielcie się tą informacją z nami.