W zeszłym roku członek naszego Ruchu (wtedy jeszcze Wejherowianie) złożył wniosek do Urzędu Miasta o zatrudnienie tłumacza języka migowego. Wniosek był podparty prośbą mieszkanki, która zwróciła się o pomoc.
Lakoniczna odpowiedź Urzędu spowodowała ponowienie wniosku.
Poprosiliśmy o wskazanie jakie środki komunikacji zapewnia urząd w kontakcie z niesłyszącym, oraz w jaki sposób informuje publicznie o tej usłudze. Ponadto wnieśliśmy o wskazanie lokalizacji (budynek, nr pokoju), oraz imienia i nazwiska urzędnika upoważnionego do kontaktowania się z wnioskodawcą.
Kilka dni temu w końcu otrzymaliśmy rzetelną odpowiedź . Poniżej przedstawiamy procedurę, którą należy wypełnić, aby skorzystać z tłumacza. Prosimy Państwa o poinformowanie wszystkich zainteresowanych taką usługą. W ten sposób możemy trafić do szerszego grona interesantów.
Aby skorzystać z pomocy tłumacza języka migowego, należy:
-
wypełnić formularz ( w załączeniu),
-
dokonać zgłoszenia co najmniej na 3 dni robocze przed wizytą w Urzędzie,
-
wskazać metodę komunikowania się ( wskazanie potrzeby dostępu do świadczenia usług tłumacza: polskiego języka migowego (PJM), systemu językowo-migowego (SJM), sposobu komunikowania się osób głuchoniewidomych (SKOGN)
Dokonanie zgłoszenia następuje poprzez:
-
przesłanie wypełnionego formularza na adres e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub faksem na numer: ( 58) 672-12-57 lub po złożeniu w Biurze Obsługi Klienta ( na parterze budynku Urzędu ul. 12 Marca 195 ) ,
-
telefonicznie – za pośrednictwem osoby trzeciej, sprawnej komunikacyjnie, pod nr telefonu: ( 58) 677-70-90 .
Po otrzymaniu zgłoszenia o potrzebie skorzystania z tłumacza urzędnik niezwłocznie kontaktuje się z osobą uprawnioną celem uzgodnienia terminu przybycia do Urzędu.